Stem fram Norges fineste bunad!

12.05.2010

Stem fram Norges fineste bunad!

Nå er bunadssesongen virkelig i gang og vi kårer Norges fineste bunad. Bli med å stem frem den bunaden du syns er aller finest! Vår uhøytidelige kåring foregår fram til 17.mai – den store norske bunadsdagen. Du kan stemme på alle Norges bunader! Ligger den ikke i lista fra før kan du enkelt legge den til.

Sender du inn ditt eget bunadsbilde er du i tillegg med i trekningen om tre fine bunadstilbehør fra Norsk Flid Husfliden som vil pimpe bunaden din til nye høyder! Utvalgte bilder vil bli publisert i en stor bunadscollage her på MadeinNorwayNow.

 

Ønsker du å se nærmere på noen av bunadene eller få en oversikt over hva som finnes der ute kan du gå inn på Norsk Flid Husfliden sine helt nye hjemmesider – der får du både oversikt og gode historier!

Kommentarer

Gravatar profile image

06.05.10 10.21 Per Svar

Blir spennende å se om det er Nordlandsbunaden som igjen går av med seieren...

Gravatar profile image

06.05.10 10.26 anders Svar

go beltestakk!

Gravatar profile image

06.05.10 14.49 Edith Luella Eriksen Svar

Lofotbunaden er uten tvil Norges vakreste bunad.

Gravatar profile image

09.05.10 15.44 anonym

Enig den er bare rålækker

Gravatar profile image

14.09.11 14.24 vilde

Ja, den er finest av alle bunadene!

Gravatar profile image

06.05.10 15.57 Trude H. Rødberg Svar

Har dere ikke hørt om Fanabunaden? Det er den aller fineste.

Gravatar profile image

10.05.10 15.09 Heidi Ch. Hegg Svar

Nordland vinner nok, der oppe er de råe på å stemme og reinbarka patrioter! Jeg stemmer på Vest-Telemark

Gravatar profile image

09.01.12 17.08 Sunniva

Råe på å stemme? det kan jo være at veldig mange har bunaden fordi de synes den er fin. Personlig synes jeg blå nordlandsbunad er den fineste i Norge, men det finnes mange fine. Lofotbunad, Svalbardbunad, Vest Telemark, Aust Agder, ROgaland... Mange fine : )

Gravatar profile image

09.01.12 17.08 Sunniva

Råe på å stemme? det kan jo være at veldig mange har bunaden fordi de synes den er fin. Personlig synes jeg blå nordlandsbunad er den fineste i Norge, men det finnes mange fine. Lofotbunad, Svalbardbunad, Vest Telemark, Aust Agder, ROgaland... Mange fine : )

Gravatar profile image

10.05.10 22.32 Marit Mjøen Svar

Jeg holder en knapp på Meldalsbunaden. Den er vakrest av dem alle, jeg bruker min som festdrakt til konfirmasjon, bryllup, 17. mai - og ellers når jeg skal stase meg opp!

Gravatar profile image

11.05.10 14.08 Gretha Klungseth Svar

Jeg syntes konebunaden fra Voss er den vakreste.

Gravatar profile image

30.05.14 14.19 Enig! Jeg stemmer på den!

Mange fine bunader, men jeg stemmer på bunaden fra Voss.

Gravatar profile image

11.05.10 14.23 Cathrine Elton Svar

Beltestakken fra Bø i telemark er den fineste.

Gravatar profile image

12.05.10 22.55 Signe Torvund

Beltestakken fra VestTelemark er den vakreste.

Gravatar profile image

11.05.10 22.07 Kari Synnøve Svar

Damask kjole fra Gudbrandsdalen er den fineste,ren,stilig,uten tant og fjas.Fin blanding av by og land,hand i hand. Bytøy i bondestil.

Gravatar profile image

11.05.10 22.45 Sandra Elise Svar

Nordlandbunad er den fineste :D

Gravatar profile image

12.05.10 19.47 Kamilla Svar

Sunnmørsbunaden er absolutt den fineste!

Gravatar profile image

12.05.10 22.58 Signe Torvund Svar

Beltestakken fra Vesttelemark er den vakreste.

Gravatar profile image

13.05.10 12.26 emilie Svar

Nordlandsbunaden er den desitert fineste :))) den kommer til å vinne igjen!

Gravatar profile image

18.05.10 14.45 Bjørg Jenssen Svar

Nordlandsbunaden er den aller vakreste. Håper den vinner igjen

Gravatar profile image

24.05.11 00.21 Pernille Svar

Det er jo helt klart rogalandsbunaden som er finest!

Gravatar profile image

23.08.11 22.43 anonym Svar

Beltestakk er garantert den aller, aller fineste!!

Gravatar profile image

15.05.12 10.40 Ida Østby Svar

Jeg har Landingsdrakten den er verdens fineste bunad!

Gravatar profile image

15.05.12 10.40 Ida Østby Svar

Jeg har Landingsdrakten den er verdens fineste bunad!

Gravatar profile image

16.05.12 22.18 Bjørg Nina A Lia Svar

Min bunad er den fineste! viltogvakkert.blogspot.com

Gravatar profile image