Designeffekt er en utmerkelse i regi av Norsk Designråd. Både bedrifter og designer/designbyrå kan søke om utmerkelsen som fokuserer på - og belønner resultatene av designprosjekter.
![](/fileshare/filarkivroot/blogg/Design/designeffekt2.jpg)
Det skal være en tydelig dokumentert sammenheng mellom design og prosjektets suksess, og årets vinnere kan vise til svært gode resultater av sin satsing på design.
![](/fileshare/filarkivroot/blogg/Design/designeffekt3.jpg)
Som Lerums Utvalde – en relansering av Bestemor-serien. 87% andel av den totale markedsveksten er oppsiktsvekkende.
![](/fileshare/filarkivroot/blogg/Design/designeffekt4.jpg)
Fjordlands franske og forførende L´amour er ikke mindre imponerende. Her er Yoplait Bjørnebær redesignet og reposisjonert, med en verdivekst på hele 276% som resultat.
![](/fileshare/filarkivroot/blogg/Design/designeffekt5.jpg)
Hele listen med e 12 vinnerne finner du på Norsk Designråds sider, med god beskrivelse av hvert case og bakgrunnen for konkurransen.